Advertenties
Advertenties kunnen in elke afmeting gemaakt worden. In de regel worden ze als Portable Document Format (PDF) in 300 Dots Per Inch geleverd (klaar voor de drukkerij).
Bij een advertentie is het van belang dat het oog valt op uw campagne, product of boodschap. Wij ontwerpen een advertentie waarmee u uw doel bereikt.
H S T - a l l d e s i g n ontwerpt niet alleen uw advertentie maar adviseert ook bij u keuze!
Bij een advertentie is het van belang dat het oog valt op uw campagne, product of boodschap. Wij ontwerpen een advertentie waarmee u uw doel bereikt.
H S T - a l l d e s i g n ontwerpt niet alleen uw advertentie maar adviseert ook bij u keuze!
Waar houdt H S T - a l l d e s i g n allemaal rekening mee?
Om een goede advertentie te maken houdt H S T - a l l d e s i g n rekening met de onderstaande aspecten.
Herhaling
Herhaling is de kracht van de reclame. Als u van plan bent om te gaan adverteren dan moet u niet denken dat u met een advertentie al veel kunt bereiken. U zult naamsbekendheid en herkenning moeten opbouwen door regelmatig adverteren een onderdeel te laten zijn van uw totale marketingstrategie. Probeer daarbij goed na te gaan met welk medium u zoveel mogelijk publiek kunt bereiken.
Krachtige communicatie
Zorg voor krachtige communicatie als u gaat adverteren. Probeer niet zoveel mogelijk informatie in één advertentie te proppen. Een advertentie gaat opvallen als er kort maar krachtig mee wordt gecommuniceerd.
Benadruk de voordelen
Benadruk bij een advertentie maken altijd de voordelen van uw product of dienst. Probeer dit zo kort en krachtig mogelijk neer te zetten.
Need to know, nice to know
Hanteer bij een advertentie maken het ‘need to know, nice to know’ principe. Advertenties communiceren kort. Communiceer daarom altijd eerst wat uw doelgroep moet weten en zet de dingen die leuk zijn om te weten pas op de tweede plek.
Eventueel laat u dit laatste helemaal achterwege.
Wees creatief, verrassend
Probeer met uw advertentie op te vallen door creatief en verrassend te zijn. Sommige adverteerders hebben iedere keer weer iets aparts. Soms ontstaat er dan een soort hype, waardoor mensen op zoek gaan naar uw advertentie. (Wat zou hij nu weer hebben?)
Probeer op te vallen
Er zijn verschillende technieken om op te vallen met uw advertentie., bijvoorbeeld:
• Probeer in te springen op de behoeften van uw doelgroep.
• Maak het groter! Probeer aandacht te trekken door uw product, dienst of aanbieding extra groot op uw advertentie te plaatsen.
• Maak gebruik van isolatie. Als u één object (bijvoorbeeld een afbeelding van uw product) exact in het midden van de advertentie plaatst en de verdere omgeving van uw advertentie is gewoon wit, dan trekt het ‘geïsoleerde’ object extra aandacht.
• Maak gebruik van mensen in uw advertentie. Foto’s van mensen trekken, in veel gevallen, de aandacht van uw doelgroep. Vooral als ze zich erin kunnen herkennen.
Conclusie
Een advertentie maken is dus nog geen verleden tijd. Als u bovenstaande tips hanteert bij het maken van een advertentie, zult u nog lang kunnen genieten van de voordelen van een advertentie.
Om een goede advertentie te maken houdt H S T - a l l d e s i g n rekening met de onderstaande aspecten.
Herhaling
Herhaling is de kracht van de reclame. Als u van plan bent om te gaan adverteren dan moet u niet denken dat u met een advertentie al veel kunt bereiken. U zult naamsbekendheid en herkenning moeten opbouwen door regelmatig adverteren een onderdeel te laten zijn van uw totale marketingstrategie. Probeer daarbij goed na te gaan met welk medium u zoveel mogelijk publiek kunt bereiken.
Krachtige communicatie
Zorg voor krachtige communicatie als u gaat adverteren. Probeer niet zoveel mogelijk informatie in één advertentie te proppen. Een advertentie gaat opvallen als er kort maar krachtig mee wordt gecommuniceerd.
Benadruk de voordelen
Benadruk bij een advertentie maken altijd de voordelen van uw product of dienst. Probeer dit zo kort en krachtig mogelijk neer te zetten.
Need to know, nice to know
Hanteer bij een advertentie maken het ‘need to know, nice to know’ principe. Advertenties communiceren kort. Communiceer daarom altijd eerst wat uw doelgroep moet weten en zet de dingen die leuk zijn om te weten pas op de tweede plek.
Eventueel laat u dit laatste helemaal achterwege.
Wees creatief, verrassend
Probeer met uw advertentie op te vallen door creatief en verrassend te zijn. Sommige adverteerders hebben iedere keer weer iets aparts. Soms ontstaat er dan een soort hype, waardoor mensen op zoek gaan naar uw advertentie. (Wat zou hij nu weer hebben?)
Probeer op te vallen
Er zijn verschillende technieken om op te vallen met uw advertentie., bijvoorbeeld:
• Probeer in te springen op de behoeften van uw doelgroep.
• Maak het groter! Probeer aandacht te trekken door uw product, dienst of aanbieding extra groot op uw advertentie te plaatsen.
• Maak gebruik van isolatie. Als u één object (bijvoorbeeld een afbeelding van uw product) exact in het midden van de advertentie plaatst en de verdere omgeving van uw advertentie is gewoon wit, dan trekt het ‘geïsoleerde’ object extra aandacht.
• Maak gebruik van mensen in uw advertentie. Foto’s van mensen trekken, in veel gevallen, de aandacht van uw doelgroep. Vooral als ze zich erin kunnen herkennen.
Conclusie
Een advertentie maken is dus nog geen verleden tijd. Als u bovenstaande tips hanteert bij het maken van een advertentie, zult u nog lang kunnen genieten van de voordelen van een advertentie.